JURNAL JUTAWAN PELABURAN EMAS, PERAK , PELABURAN HARTANAH,ASB,TEKNIK KEBEBASAN KEWANGAN & TIPS
Pokli = Portfolio + Passive
Pencetus Evolusi Jutawan Emas & Perak di Malaysia
Mentor Kekayaan & Kejayaan

04 May 2009

Tips Pelaburan Bijak..........Selamat

Terima kasih kepada JutawanEmas.com (http://jutawanemas.com/v1/). Banyak info yang membuka minda tentang pelaburan emas dan selok belok. Aku sarankan rakan - yang baru dan telah berpengalaman berkongsi pendapat dan pandangan supaya kita sama - sama boleh membaiki ekonomi negara kita ini. Apa yang aku boleh simpulkan bahawa wang ringgit boleh susut nilainya apabila inflasi meningkat dan harga barang turut di bawa oleh arusnya. Emas juga tidak terkecuali mengalami inflasi cuma ia adalah lawan kepada wang ringgit kerana ia akan terus meningkat. Oleh itu rakan - rakan sekalian, tukarlah simpanan anda kepada emas kerana ia akan mengikat kuasa membeli anda dari masa ke masa. Saya sebagai pembeli, penjual dan pelabur emas dapat membantu rakan - rakan sekalian untuk menguasai pelaburan emas kerana tidak ada rugi membeli dan menjual emas kerana saya salah seorang pembeli dan penjual emas yang terbaik di Malaysia, malah saya juga akan membawa rakan-rakan mengharungi dunia emas ini. Dengan saya semua orang mampu memiliki emas dan menjual emas mereka. Tahniah dan selamat maju jaya. Saya akan jadikan anda rakan niaga saya dan menjadi pembeli emas pelaburan anda. Jangan malu dan segan untuk hubungi saya. Bersama kita kecapi kejayaan.


Cadangan & Tip Untuk Portfolio Pelaburan (simpan dalam banyak bakul)

1) ASB (Dividen 7% - 10% setahun)...maknanya penuhkan...hehehe
walaupun pulangannya 7-8% setahun..tapi kita boleh dapat lagi duit melaluinya...contohnya OD interest skrg CIMB BLR-1.25%...90% dr nilai Sijil ASB

2) Rumah (ROI 7% - 10% setahun)- (kalau lelong-30-50% wowowo)..bergantung pada kawasan

- Income dari +ve Cash Flow Sewa Bulanan
- Income dari Jualan beli rumah.....beli harga murah..jual harga Semasa
- Refinance rumah anda untuk dapat modal.
- HomeXtra...refinance rumah lelong ( boleh belajar dr Sifu Faridzaswadi/CTFara/Pie

3) Emas (ROI 25%-30%)

- Income dari beli masa murah ....(Mcm skrg ni tgh murah harga harini USD870 / 1 Troy Oz) jual pada harga tinggi...(Paling tinggi USD1000)
- Gadaikan emas tu kat Ar Rahnu/Ar Rahn/ Pajak Gadai Islam...boleh guna waktu kecemasan..kalau ada rumah banyak...nak jual @ sewa makan masa skit.......(pengalaman)
-kalau anak nak masuk belajar/universiti ..boleh gadai emas...buat byr yuran(masa aku masuk UTM dulu..mak aku gi gadai Barang Kemas dia utk perbelanjaan.. :-(
-(protection)satu tips lagi.....kalau contoh anda ada 5 keping Syiling Emas 1 oz......kalau kena buang kerja/diberhentikan/VSS/sakit ....anda masih boleh bertahan selama 5 bulan...sbb....setiap bulan jual setiap keping Syiling Emas Anda untuk tampung perbelanjaan bulanan....tu adalah andaian kalau gaji skrg anda sama mcm sekeping Syiling Emas...harga Semasa RM3300.


4) CPO.......(pulangan....sungguh lumayan...10%-200% sehari)
-tapi ada risiko
-anda kena mahir dulu dlm pelaburan ini
-kalau tak pandai kena belajar dgn Sifu Putra78/Hafizal
-saya tak berani nak komen..sbb tak tahu byk pasal ni...weekend ni baru nak masuk kelas Putra78


5)Saham (high risk, high return)
-tak berani nak komen sbb tak penah main...tapi base on sepupu yg duduk main saham skrg..dia pesan suruh main yg harga murah2 contohnya RM0.05 sesaham.....satu lot baru RM50....sbb ada yg 5 sen naik menjadi 8 sen....untung dah 3 sen...okla...bayangkan kalau ada 10 lot....


6)Perniagaan (90% yang menjalankan perniagaan adalah GAGAL..........so hanya yg 10% je berjaya)
- bab2 berniaga nih mmg kena kreatif..pandai menganalisa pasaran..permintaaan..penawaran...persaingan....
- kena mahir dulu baru boleh berjaya
-sekadar kongsi....kita berniaga apa yang kita minat/PASSION...contohnya....kalau minat kepada tumbuhan....libatkan diri dlm pertanian......kalau minat mengajar...kongsi ilmu...aka fasilitator..cikgu...boleh terlibat dalam bidang latihan...spt Chef Li, Azizi Ali,Irfan Khairi,

7) Dan lain-lain

-yang ni segmen dia makin luas.....mungkin kawan2 boleh tolong tambah...salah satu caranya spt MLM,ebook,e-commerce....(jgn masuk skim cepat kaya & ponzi scheme sudah).....



so...aku dah share tip2 pelaburan bijak.....so.....hangpa semua invest la ketempat yg selamat.....malam boleh tidur lena....dan kalau hilang salah satu pelaburan yg anda masuk...ada back up lagi di lain pelaburan....contohnya kalau rumah anda ada masalah....rosak/roboh/tanah runtuh/khianat/PHD....anda masih ada pasive income melalui -emas, ASB, CPO.....hehehe..selamat melabur dengan Selamat

8 Komen:

pOkLi May 7, 2009 at 10:49 AM  

sama-sama.saya sekadar berkongsi.

Anonymous,  May 8, 2009 at 2:57 PM  

salam pokli,
nak tanya sket,
CPO tu ape?
Camane nak join kelas dia?
camane nak contact Putra78?
Tqq :-)

pOkLi May 10, 2009 at 4:24 PM  

kalau anda berani boleh contact bro putra.....no tepon dia...sifu Putra (012-3314327)

merdeka May 11, 2009 at 8:46 AM  

Pokli,
Anda adalah idola saya dalam perjuangan merdekakan diri dari hutang.

http://merdekahutang.wordpress.com

pOkLi May 12, 2009 at 10:48 PM  

terima kasih.terharu rasanya

zana December 9, 2011 at 11:02 AM  

nak tnya la skang ni adakah masa yang sesuai utk beli emas...coz x tahu la cara baca rate tuh

zana December 9, 2011 at 11:06 AM  

skang ni masa yg sesuai ke nak beli emas? then bleh ajar cara nak baca rate tuh? and which bank would be the best to invest? thanks

There was an error in this gadget

Kata-kata hikmah

PROF.DR HAMKA,

“PELUANG YANG BESAR ITU DATANG SECARA TIBA-TIBA.DATANG TIDAK MENENTU MASA.DATANG TIDAK MENENTU MASA.DATANG DISAAT KITA KESEMPITAN ATAU KESUSAHAN. NILAILAH PELUANG ITU DENGAN SECARA BIJAKSANA. REBUTLAH PELUANG YANG BESAR ITU, KERANA PELUANG YANG BESAR ITU BOLEH BERLALU DENGAN TIBA-TIBA. JANGAN JADIKAN SERIBU ALASAN UNTUK TIDAK MEREBUT PELUANG YANG BESAR ITU!”

T. Harv Eker
"Kenapa orang itu kaya? Kenapa orang itu miskin? Semuanya bersangkut paut dengan minda"

$ I'm Excellent Money Manager $
$ I Pay My Self First $
$ I Put My Money Into My Financial Freedom Fund Every Day $
$ My Money Work Hard For Me & Make More & More Money $
$ I Earn Enough Pasive Income To Pay My Desired Lifestyle $
$ I am Financial Free,I Work Because I Choose To,Not Because I Have To $
$ My Part Time Business is Managing & Investing My Money & Creating Passive Income Streams $
$ I Create My Life,I Create The Exact Amount Of My Financial Success $
$ I Play The Money Game to Win,My Intention Is TO Create Wealth & Abudance $
$ I Admire & Model Rich & Successful People $
$ I Belieave Money Is Important,Money Is Freedom & Money Makes Life More Enjoyable $
$ I Get Rich Doing What I Love $
$ I Deserve To Be Rich Because I Add Value To Other People's Lives $
$ I Am A Generous Giver & An Excellent Receiver $
$ I Am Truly Grateful For All The Money I Have Now
Lucrative Opportunities Always Come My Way $
$ My Capacity To Earn, Hold & Grow Money Expands Day By Day $

I Am Retire Rich & Retire Young NOW

  © Blogger templates Psi by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP