JURNAL JUTAWAN PELABURAN EMAS, PERAK , PELABURAN HARTANAH,ASB,TEKNIK KEBEBASAN KEWANGAN & TIPS
Pokli = Portfolio + Passive
Pencetus Evolusi Jutawan Emas & Perak di Malaysia
Mentor Kekayaan & Kejayaan

01 May 2009

Balik Kampung Kota Bharu -Kelantan

Minggu ni sempena cuti Hari Pekerja aku ambil peluang balik kg kat kota bharu.aku nak melawat mak aku yg lama tak jumpa dan jumpa adik beradik....sambil melawat saudara mara..atuk nenek..tak semestinya raya saja kita berkunjung-kunjungan.bermaaf-maafan...lagipun adik pompuan aku ada org nak masuk merisik + ada sedara nak jual tanah

masa aku balik umah atuk...aku pergi melawat kubur ayah...baca doa...mohon moga rohnya dicucuri rahmat.aman damai di alam barzah...lepas dari kubur aku pergi tengok ada tanah yang nak jual kat kampung WCY.ada 1/2 ekar tanah status pertanian.tanah ni milik saudara mara aku jgk...kalau ikut MV..harga tanah nih 300K seekar...so tanah aku nak beli nih tuan tanah nak jual dalam RM150K utk 1/2 ekar...mahal ke murah? tanah tepi jalan....kira 200meter dari jalan utama KB-Kuala Krai...KM2...wakaf che yeh...dekat dengan pasar borong..

atuk aku rekemen suruh beli tanah nih...sbb tanah ni dalam geram bersama....ada 1.5 ekar lebih...so 1/2 ekar pak teh mat aku punya...so yg 1/2 ekar...dapat pesaka adik beradik aku + pak sedara lagi 3 org...dan 1/2 ekar lagi tu milik anak saudara atuk aku...so..yg ni la atuk aku suruh beli....so jadi tanah nih anak beranak yang punya....senang kalau nak buat apa2...yg best pasal tanah nih tepi jalan....byk projek boleh buat......atuk aku cakap tanah nih mahal 150K....tapi aku nak nego dalam 70K..boleh dapat ker??

cerita pasal tanah nih aku nak buat

1) Rumah Sewa.....4 - 10 pintu...kalau sewa 200-300....rumah kampung jer.....mcm setinggan...rate skrg nih mmg mcm tu sbb ramai pekerja pasar borong WCY.
2) Stor barang (sbb tepi jln)
3) Pertanian??? nak tanam apa?...rasa mcm tak berbaloi sbb aku duduk jauh..
4) Bisness.....hehehehhe...pecah lot.....1/2 ekar kalau pecah lot dapat 3-4 lot...satu lot 5000sqf...jual satu lot rm50k....dah untung skit....hehehehhe...tu pon mcm rugi jer.....sbb tanah mcm kurang dah skrg...kalau ada pon mahal......
5)....korang tolong bagi idea...

Lps jumpa atuk aku kitaorg pergi makan nasi ulam kat kota baru...dekat dgn taman kraftangan..apsal la JEM giler kat Kota Bharu arini...ke sbb cuti Hari pekerja ramai yg ambil peluang balik kg....jumpa sanak saudara



Istana Lama di Kota Bharu.....skrg di namakan Muzium Kraftangan...kat bawah ada kedai Cikgu Nasi Ulam....best...masakan kampung...siap masuk jalan2 cari Makan TV3


so.....balik kl nih nak kena cargas lagi cari umah ker...tanah ker....rumah kedai ker...

9 Komen:

wan zairulakman wan ibrahim May 1, 2009 at 11:16 AM  

salam

demo koto bharu duk mano..kawe asal pasir hor..dekatlah dengar wakaf che yeh tu...


keepitreal

sourplum May 1, 2009 at 12:13 PM  

ni online kt mana nih
rjen nmpk bls komen, tulis entri baru :P

pOkLi May 1, 2009 at 2:42 PM  

hahhaha....keep...rumah mok kawe kat pasir tumboh...tapi rumah tok kawe kat Masjid Padang Enggang...ore kampung la pasir hor tuh....area mana pasir hor



sourplum

online kat umah..pakai 3g

pOkLi May 3, 2009 at 11:58 AM  

tempat kawe di lahirkan kg ayer deras.pasir hor.kb...sbb tu YM kawe guna nick ayer_deras@yahoo.com

sourplum May 3, 2009 at 12:54 PM  

sy da add pok li kt ym
id sy sourplum_86

wan zairulakman wan ibrahim May 3, 2009 at 10:51 PM  

kawe beranok di tupat. tp dibesarke di kg pdg enggang....rumoh kawe dekat ore buak akok..dekad masjid pok ya....lebih kure sekampunglah kito...kawe sekoloh ren kat sek pasir hor..sek menengoh pulok sek kota...


keepitreal

pOkLi May 3, 2009 at 11:42 PM  

hahahaha...rumah kawe depan masjid padang enggang...beza 3 buah rumah alik ke naik....tok kawe org panggil pok su deris..dulu dia ada pelihara lembu....rumah demo alik ko tepi jln kan? dekat kubur tok keling...

wan zairulakman wan ibrahim May 4, 2009 at 7:50 AM  

rumoh kawe tepi jale pasir hor....
masjid pdg enggang tu tepat kawe semayer jumaat...masjid pas..ore suko sbb khutuboh cepat abih....
rumoh kawe dekat kedai roti ikhtiar, kg pdg enggang, jln pasir hor...

naz May 4, 2009 at 8:49 PM  

cuboooo
hok ari tu tok jadi

There was an error in this gadget

Kata-kata hikmah

PROF.DR HAMKA,

“PELUANG YANG BESAR ITU DATANG SECARA TIBA-TIBA.DATANG TIDAK MENENTU MASA.DATANG TIDAK MENENTU MASA.DATANG DISAAT KITA KESEMPITAN ATAU KESUSAHAN. NILAILAH PELUANG ITU DENGAN SECARA BIJAKSANA. REBUTLAH PELUANG YANG BESAR ITU, KERANA PELUANG YANG BESAR ITU BOLEH BERLALU DENGAN TIBA-TIBA. JANGAN JADIKAN SERIBU ALASAN UNTUK TIDAK MEREBUT PELUANG YANG BESAR ITU!”

T. Harv Eker
"Kenapa orang itu kaya? Kenapa orang itu miskin? Semuanya bersangkut paut dengan minda"

$ I'm Excellent Money Manager $
$ I Pay My Self First $
$ I Put My Money Into My Financial Freedom Fund Every Day $
$ My Money Work Hard For Me & Make More & More Money $
$ I Earn Enough Pasive Income To Pay My Desired Lifestyle $
$ I am Financial Free,I Work Because I Choose To,Not Because I Have To $
$ My Part Time Business is Managing & Investing My Money & Creating Passive Income Streams $
$ I Create My Life,I Create The Exact Amount Of My Financial Success $
$ I Play The Money Game to Win,My Intention Is TO Create Wealth & Abudance $
$ I Admire & Model Rich & Successful People $
$ I Belieave Money Is Important,Money Is Freedom & Money Makes Life More Enjoyable $
$ I Get Rich Doing What I Love $
$ I Deserve To Be Rich Because I Add Value To Other People's Lives $
$ I Am A Generous Giver & An Excellent Receiver $
$ I Am Truly Grateful For All The Money I Have Now
Lucrative Opportunities Always Come My Way $
$ My Capacity To Earn, Hold & Grow Money Expands Day By Day $

I Am Retire Rich & Retire Young NOW

  © Blogger templates Psi by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP