JURNAL JUTAWAN PELABURAN EMAS, PERAK , PELABURAN HARTANAH,ASB,TEKNIK KEBEBASAN KEWANGAN & TIPS
Pokli = Portfolio + Passive
Pencetus Evolusi Jutawan Emas & Perak di Malaysia
Mentor Kekayaan & Kejayaan

05 April 2020

Amalan Guru Saya Bagi Untuk #berjayaduadunia Jutawan Dua Dunia

Assamualaikum w.b.t


sekarang kita dah 3 minggu di kurung di rumah sejak PKP berlangsung pada 18 March 2020. 

Jadi kesempatan ini suka pokli berkongsi ilmu kepada pembaca blog dan follower pokli seramai 70,000 orang ...semoga usaha ini mengubah hidup kita menjadi jutawan dua dunia...berjaya dua dunia.....
 
pokli mendapat idea menulis ini apabila #tahunnuts Quran buka ayat surah Al-Munafiqun Ayat ke 9 dan 10

A009
Wahai orang-orang yang beriman! Janganlah kamu dilalaikan oleh (urusan) harta benda kamu dan anak-pinak kamu daripada mengingati Allah (dengan menjalankan perintahNya). Dan (ingatlah), sesiapa yang melakukan demikian, maka mereka itulah orang-orang yang rugi.

A010
Dan belanjakanlah (dermakanlah) sebahagian dari rezeki yang Kami berikan kepada kamu sebelum seseorang dari kamu sampai ajal maut kepadanya, (kalau tidak) maka ia (pada saat itu) akan merayu dengan katanya: " Wahai Tuhanku! Alangkah baiknya kalau Engkau lambatkan kedatangan ajal matiku - ke suatu masa yang sedikit sahaja lagi, supaya aku dapat bersedekah dan dapat pula aku menjadi dari orang-orang yang soleh ".

apabila pokli baca je ayat ayat ini menjadi terkejut....adakah usaha pokli sejak tahun 2009 menubuhkan syarikat pokli wealth management enterprise adalah lalai dengan urusan harta benda?? kumpul kekayaan melampau lampau....jual beli hartanah ....jua beli emas dan perak.... berniaga jual barang2 di internet....dan macam2 usaha kami buat untuk kumpul harta kekayaan....aduiiiihh terasa insaf dan sedih pulak.....dilalikan dengan urusan dunia.... pokli pun dah 3 x pergi mekah menunaikan haji dan umrah.....dalam doa masa pergi mekah tu pokli banyak berdoa nak dapat kejayaan di dunia dan akhirat......

pokli nak cari harta bukan sekadar mendapat kesenangan di dunia...malah nak dapat kesenangan di akhirat juga.......kalau pokli sekadar kumpul harta..kumpul pengikut....follower....downline yang seramai 70,000 tapi takde dapat manafaat pun tak guna....malah pokli akan mengalami kerugian......benar.....ayat quran tu benar dan HAQ...wajib percaya.....jadi tindakan pokli adalah ikut apa yang guru saya ada ikut surah al munafiqun ayat ke 10 tu.....matikan diri sendiri sebelum mati sebenar...atau meninggal dunia sebelum meninggal....

bayangkan kita tak dapat bernafas...tak dapat hirup udara segar??? apa akan jadi....of cosss kita akan mati...meninggalkan dunia ini....bukan sekadar kena virus korona covid-19 .....nak mati bila2 masa2 je malaikat maut ambil nyawa kita....sentapppppp.... jadi bila kita dah matikan diri kita sebelum mati sebenar kita akan fahammmm..
apa yang kita nak capai dalam kehidupan dunia yang sementara ini....apabila kita dah mati...berada dalam kubur sekarang...macam arwah2 yang dah pergi seramai 57 orang akibat serangan COVID-19 positif  mereka nak bangun balik dan nak beramal soleh dan sedekah?? yang mana paling mudah?? sedekah?? pergi haji?? puasa? baca quran? solatt????? hormati orang tua?? atau apa??? 
JAWAPAN pokli buat la apa jenis kebaikan..niat nak sebarkan AGAMA ISLAM yang mulia agar tindakan kita ini mencerminkan akhlak kita yang mulia....yang ikhlas....yang istiqamah....berterusan....jadi kesempatan ini pokli nak kongsi antara AMALAN yang guru pokli ajar harian untuk kita amalkan agar menjadi kaya dan berjaya dua dunia..... wowowoowowowowoowo jutawan dua dunia....jutawan ni yang ramai nak.......kan????? sebab tu anda singgah sini



Mulai hidup seawal 3 pagi.....4 pagi......5 pagi..........set alarm nak bangun awal,.....nak tahajjud ...nak solat taubat...nak menangis dan merayu pada Allah...agar di bangkit di akhirat kelak berseri seri wajah sebab bangun tahajjud awal pagi sambil tahannuts QURAN...baca quran....tadabur quran...baca terjemahan....khatam quran dan terjemahan...ayat apa nak baca??? 

kalau korang takde idea nak baca apa boleh follow #teampokli setiap hari baca quran dan tahannnuts ayat2 yang kami share...ada dalam group whatsapp dan group channel telegram...boleh la join group kami yer

amalan sebelum subuh ...boleh follow zikir ini...luangkan masa 1 jam...contoh nak tunggu subuh pukul 6 pagi tu.....pukul 5 pagi dah boleh START......buka je youtube ini....follow....OK?



masuk sini insha allah setiap hari ustaz uztazah kami akan kongsi ayat ayat yang boleh kita dalami dan baca bersama sama.....agar mendapat pengajaran dan ilmu yang bermanaat...tapi jangan lupa adab bacaan dia kena follow step step tahannuts..... lidah di langit.... istighfar....al fatihah...sahadah...selawat dan baca surah baqarah ayat 32.....jangan lupa STEP ini...panduan ini menjadikan kita lebih efektif caranya....


selepas dah tahajjud 2 rakaat.......2 rakaat tasbih.....hajat......qabliah subuh dan solat subuh antara amalan yang guru saya bagi adalah baca ayat surah al naml ayat 30 (surat semut)

A030
"Sesungguhnya surat itu dari Nabi Sulaiman, dan kandungannya (seperti berikut): `Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani,

amalkan baca ayat ni 41x.... ada orang PM pokli apa fadhilat baca doa ni....jawapan saya....Allah lebih mengetahui....amalkan jer......Allah mendengar semua doa doa kalian nak berjaya dua dunia...

sambil tu dengar lagu lagu ni agar kita akan membantu kita menangis selok


semoga menjadi jatuh air mata kita pagi pagi hari yer.......bookmark la yer i'tirof ini........



dan ikuti dengan ya mujib 55x dan ya bariq 40x

antara amalan lain baca amalan ini


lihat video ni


saya pun amalkan baca doa ni 7x...surah at taubah ayat 128 dan 129


Sesungguhnya telah datang kepada kamu seorang Rasul dari golongan kamu sendiri (iaitu Nabi Muhammad s.a.w), yang menjadi sangat berat kepadanya sebarang kesusahan yang ditanggung oleh kamu, yang sangat tamak (inginkan) kebaikan bagi kamu, (dan) ia pula menumpahkan perasaan belas serta kasih sayangnya kepada orang-orang yang beriman.


Kemudian jika mereka berpaling ingkar, maka katakanlah (wahai Muhammad): "cukuplah bagiku Allah (yang menolong dan memeliharaku), tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia; kepadaNya aku berserah diri, dan Dia lah yang mempunyai Arasy yang besar."


lepas subuh tu juga baca Baqarah 1- 5.... ayat kursi 255....dan 3 ayat terakhir baqarah.........

A284
Segala yang ada di langit dan yang ada di bumi adalah kepunyaan Allah. Dan jika kamu melahirkan apa yang ada di dalam hati kamu atau kamu memyembunyikannya, nescaya Allah akan menghitung dan menyatakannya kepada kamu. Kemudian Ia mengampunkan bagi sesiapa yang dikehendakiNya dan menyeksa sesiapa yang dikehendakiNya (menurut undang-undang peraturanNya) Dan (ingatlah), Allah Maha Kuasa atas tiap-tiap sesuatu.

A285
Rasulullah telah beriman kepada apa yang diturunkan kepadanya dari Tuhannya, dan juga orang-orang yang beriman; semuanya beriman kepada Allah, dan Malaikat-malaikatNya, dan Kitab-kitabNya, dan Rasul-rasulNya. (Mereka berkata): "Kami tidak membezakan antara seorang dengan yang lain Rasul-rasulnya". Mereka berkata lagi: Kami dengar dan kami taat (kami pohonkan) keampunanMu wahai Tuhan kami, dan kepadaMu jualah tempat kembali".

A286
Allah tidak memberati seseorang melainkan apa yang terdaya olehnya. Ia mendapat pahala kebaikan yang diusahakannya, dan ia juga menanggung dosa kejahatan yang diusahakannya. (Mereka berdoa dengan berkata): "Wahai Tuhan kami! Janganlah Engkau mengirakan kami salah jika kami lupa atau kami tersalah. Wahai Tuhan kami ! Janganlah Engkau bebankan kepada kami bebanan yang berat sebagaimana yang telah Engkau bebankan kepada orang-orang yang terdahulu daripada kami. Wahai Tuhan kami! Janganlah Engkau pikulkan kepada kami apa yang kami tidak terdaya memikulnya. Dan maafkanlah kesalahan kami, serta ampunkanlah dosa kami, dan berilah rahmat kepada kami. Engkaulah Penolong kami; oleh itu, tolonglah kami untuk mencapai kemenangan terhadap kaum-kaum yang kafir".

boleh?? amalkan......

bila saya cari kat youtube....ramai alim ulamak kongsi ilmu ni rupanya....antaranya arwah Dato hassan din

best kalau dapat istiqamah amalkan yang ini

sambung lagi...baca 3x surah al hasy-r - 22-24
A022
Dia lah Allah, yang tidak ada Tuhan melainkan Dia; Yang Mengetahui perkara yang ghaib dan yang nyata; Dia lah Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani.

A023
Dia lah Allah, yang tidak ada Tuhan melainkan Dia; Yang Menguasai (sekalian alam); Yang Maha Suci; Yang Maha Selamat Sejahtera (dari segala kekurangan); Yang Maha Melimpahkan Keamanan; Yang Maha Pengawal serta Pengawas; Yang Maha Kuasa; Yang Maha Kuat (menundukkan segala-galanya); Yang Melengkapi segala KebesaranNya. Maha Suci Allah dari segala yang mereka sekutukan denganNya.

A024
Dia lah Allah, Yang Menciptakan sekalian makhluk; Yang Mengadakan (dari tiada kepada ada); Yang Membentuk rupa (makhluk-makhlukNya menurut yang dikehendakiNya); bagiNyalah nama-nama yang sebaik-baiknya dan semulia-mulianya; bertasbih kepadaNya segala yang ada di langit dan di bumi; dan Dia lah Yang tiada bandingNya, lagi Maha Bijaksana.





selepas tu...nak tunggu matahari naik....doa la sebut Allah dalam hati banyak2 kami...guru saya ajar 100,000 kali.....owowowowowowo.....try laaa..best kalau seharian kita ingat ALLAH.... ALLAH DI HATI....ALLAH DI BIBIR......AL QURAN DI TANGAN....rahsia kejayaan dua dunia.......

selepas nak tunggu waktu dhuna...cuba amalkan baca surah dhuha 7x selepas subuh dan 7 x selepas magrib....

selain itu kita jgn lupa amalan seharian kena baca
waqiah.....al mulk.....al waqiah.....ar rahman.........cuba amalkan ilmu ini


guru saya cakap...kalau tak amalkan ni...jgn mati lagi....yer.....jangan mati lagi...kalau amalkan.....al quran ini akan jadi peguambela kita nanti.......

waalahualam....moga bermanafaat


semua dengan rahmah allah....ya allah kurniakan kami syurga firdhaus...tanpa azab,,tanpa hisab


nak berjaya di dunia kena ada asas dalam simpanan emas sebagai perlindungan kekayaan di dunia......dengan Al Quran akan menjadi pelindung kekayaan kita di akhirat kelak....ada emas boleh keluarkan sedekah...zakat..infaq....wakaf....paling bagus sedekah orang sekeliling kita....ibu bapa...keluarga isteri anak anak.....adik beradik....saudara mara kita.....sahabat2 kita...jiran tetanggan dan seluruh umat Islam di seluruh dunia....moga menjadi amalan yang bermanaat yerrr

ada simpanan emas boleh GUNA masa sesak sesak...hubungi kami #teampokli yer
nanti pokli sambung lagi kongsi ilmu

019-6645066

admin
www.pokli.com.my
www.pokli.com


p/s- semalam sewak BPN....bantuan Prihatin Nasional....tak layak rupanya.....huhuhuhuhu..tak layak dapat bantuan kerajaan......jadi pokli harap bantuan dari Allah je la....bantuan Allah macam mana yer??




buat kerja kerja ni sapa yang bayar gaji.....baru cek kat online tak layak dapat bantuan BSH...bantuan sara hidup....

Patut la saya tak dapat bantuan.... T20 Rupanya.. Kerja saya sejak tahun 2000 lagi S.I.
Dulu system integration.... Solution integration.. Skrg jadi Sosial integration SI... Sosial influencer😁😁😁😁
Banyak kongsi nilai nilai sosial di blog www.pokli.com #berjayaduadunia
Baru je update blog...
Lepas update blog dapat gaji Rm12, 775 jawatan sebagai sosial influencer..
Try la baca yer...
Rahsia jutawan dua dunia
Www.pokli.com.my
siapa yang bayar gaji T20 RM12,775.00 sebagai sosial influencer tu? jawapannya ALLAH.....ALLAH yang bagi rezeki pada saya......saya selalu meeting dgn Allah......meeting dalam solat.....solat tahajjud....taubat.....tasbih.....hajat.......solat wajib......solat qabliah subuh....sunat.......dhuha...amalkan kalau tuan tuan nak gaji macam ni...setahun dah dekat RM150k gaji setahun...best bukan?

syukur dgn rezeki

0 Komen:

Kata-kata hikmah

PROF.DR HAMKA,

“PELUANG YANG BESAR ITU DATANG SECARA TIBA-TIBA.DATANG TIDAK MENENTU MASA.DATANG TIDAK MENENTU MASA.DATANG DISAAT KITA KESEMPITAN ATAU KESUSAHAN. NILAILAH PELUANG ITU DENGAN SECARA BIJAKSANA. REBUTLAH PELUANG YANG BESAR ITU, KERANA PELUANG YANG BESAR ITU BOLEH BERLALU DENGAN TIBA-TIBA. JANGAN JADIKAN SERIBU ALASAN UNTUK TIDAK MEREBUT PELUANG YANG BESAR ITU!”

T. Harv Eker
"Kenapa orang itu kaya? Kenapa orang itu miskin? Semuanya bersangkut paut dengan minda"

$ I'm Excellent Money Manager $
$ I Pay My Self First $
$ I Put My Money Into My Financial Freedom Fund Every Day $
$ My Money Work Hard For Me & Make More & More Money $
$ I Earn Enough Pasive Income To Pay My Desired Lifestyle $
$ I am Financial Free,I Work Because I Choose To,Not Because I Have To $
$ My Part Time Business is Managing & Investing My Money & Creating Passive Income Streams $
$ I Create My Life,I Create The Exact Amount Of My Financial Success $
$ I Play The Money Game to Win,My Intention Is TO Create Wealth & Abudance $
$ I Admire & Model Rich & Successful People $
$ I Belieave Money Is Important,Money Is Freedom & Money Makes Life More Enjoyable $
$ I Get Rich Doing What I Love $
$ I Deserve To Be Rich Because I Add Value To Other People's Lives $
$ I Am A Generous Giver & An Excellent Receiver $
$ I Am Truly Grateful For All The Money I Have Now
Lucrative Opportunities Always Come My Way $
$ My Capacity To Earn, Hold & Grow Money Expands Day By Day $

I Am Retire Rich & Retire Young NOW

  © Blogger templates Psi by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP