JURNAL JUTAWAN PELABURAN EMAS, PERAK , PELABURAN HARTANAH,ASB,TEKNIK KEBEBASAN KEWANGAN & TIPS
Pokli = Portfolio + Passive
Pencetus Evolusi Jutawan Emas & Perak di Malaysia
Mentor Kekayaan & Kejayaan

01 October 2013

Harga Emas dan Shutdown Kerajaan US

Harga Emas dan Shutdown Kerajaan

Mengapa Harga Emas Akan Naik


Sepanjang tempoh normal, peristiwanya pasaran, slip emas ke dalam peranan komoditi dan hanya bergerak bertentangan dolar AS, kerana kebanyakan komoditi berharga dalam USD.
 
Tetapi pada masa-masa kegawatan pasaran dan tidak menentu, emas mengambil peranan syurga yang selamat dan boleh bergerak dalam spurts dramatik kira bagaimana ekuiti, bon, atau bahkan bergerak USD.
GOLD TINJAUANEmas mungkin sudah dalam hanya tempoh seperti sekarang, dengan ketidaktentuan bajet kerajaan AS, had kredit, lalai didapati di pembayaran hutang, perbelanjaan berterusan rangsangan bulanan, dan perbelanjaan baru di Obamacare.
Ditambah "CLOSE" tanda2 penutupan di pejabat-pejabat kerajaan persekutuan di seluruh negara pagi ini dan kami mempunyai campuran letupan yang boleh menggerakkan tinggi langit emas.
Asas nikmat Penerbangan
Semua tajuk utama perniagaan hari ini memihak kepada harga emas yang semakin meningkat.Sejak emas berharga dalam USD, apa-apa yang memberi kesan kepada nilai masa depan dolar diperhatikan. Empat acara kritikal berbaris seperti dominos yang boleh mencetuskan kaki penting untuk harga emas.
  • Penutupan Kerajaan : Pada pagi ini, kerajaan persekutuan telah mengurangkan operasinya kepada keperluan kosong. Ini tidak semestinya yakin untuk emas dalam dan dengan sendirinya, kerana "penutupan kerajaan adalah sangat disinflationary oleh alam semula jadi dan tidak seorang pemandu emas," Yves Lamoureux, presiden pasaran nasihat firma Lamoureux & Co, menjelaskan kepada MarketWatch .
Apakah yakin untuk emas, walaupun, adalah tidak menentu bahawa penutupan kerajaan membawa, sebagai domino pertama jatuh ke depan.
  • Siling hutang : penutupan berterusan meletakkan ke dalam keraguan menaikkan had kredit kerajaan Amerika Syarikat dalam dua minggu. Jika had itu tidak dibangkitkan dalam masa, kerajaan risiko tidak membayar hutang.
"Pasaran leka tentang pembiayaan kerajaan dan siling hutang," Jonathan Barratt, ketua pegawai eksekutif Buletin komoditi surat berita Barratt itu, berkata kepada CNBC. "Kami kembali dalam [emas] pasaran pada $ 1324 kerana kami menjangkakan belian selamat sedikit. Kami telah menambah kepada kedudukan kami pada rehat $ 1333 dan kini mensasarkan $ 1,350. "
  • Penurunan : Mana-mana lalai pada hutang kerajaan risiko mencetuskan domino ketiga jatuh - yang menurunkan penarafan kredit Amerika, yang akan tertakluk Amerika Syarikat kepada kadar faedah yang lebih tinggi bagi pembaharuan hutang. Kali terakhir penarafan kredit AS diturunkan pada 5 Ogos th , 2011, emas melonjak ke atas $ 250 dalam masa dua minggu. Dalam tempoh yang sama, 500 indeks S & P jatuh lebih daripada 5%.
  • Tekanan Dollar :penarafan kredit yang lebih rendah dan kadar faedah yang lebih tinggi ke atas hutang akan memberikan tamparan keempat dan terakhir ke atas dolar AS, menghantarnya terasa bahang. Dan sejak dagangan emas relatif kepada USD, "dolar lembut harus menyokong [ada] kelemahan emas," Barratt dimaklumkan CNBC.
Sean Hyman, editor Moneynews di Laporan Kekayaan Ultimate, disahkan CNBC kepentingan dolar sebagai pemandu emas. "Dolar memainkan roll besar. Ia telah menjatuhkan sejak Julai lepas dan nampaknya telah melanggar garis aliran meningkat dua tahun. Jika ini berterusan, itu sahaja akan menjadi sangat menyokong emas dan perak menuju yang lebih tinggi. "
Setakat ini, domino pertama telah jatuh, sebagai rakyat Amerika bangun pagi ini untuk pertama penutupan kerajaan persekutuan pada 17 tahun. Seterusnya tiga dominos akan memberi laluan juga?
Selepas Kekeliruan
Ramai ahli ekonomi tidak percaya, meletakkan peluang tipis pada kemungkinan ahli-ahli politik membenarkan perkara untuk mendapatkan setakat keluar dari tangan. "Ia pasti satu fenomena jangka pendek," Barnabas penganalisis Gan di OCBC Bank berpendapat kepada Reuters . Gan percaya apa-apa rangsangan positif kepada harga emas sepanjang hari dan minggu akhirnya akan hilang, sebagai "sentimen ke arah emas masih dijangka lemah bagi tahun penuh".
Barclays Plc (NYSE: BCS) ramalan emas kepada purata $ 1,270 pada suku terakhir 2014, manakala bank-bank pelaburan Goldman Sachs (NYSE: GS), Citigroup (NYSE: C), dan Morgan Stanley (NYSE: MS) ramalan emas untuk meneruskan penurunan pada tahun 2014 apabila ekonomi AS bertambah baik dan Fed akhirnya menghapuskan pembelian bon bulanan selama-lamanya.
"Bukti peningkatan dalam ekonomi global serta kestabilan kewangan dalam pasaran kredit yang negatif bagi pelabur emas," Chad Morganlander, pengurus dana pada Stifel Nicolaus & Co, bersetuju untuk Bloomberg . "Sebagai ekonomi dan sistem kewangan sembuh sendiri, emas akan terus memberikan sebaik lain kelas aset spekulasi."
Tetapi, jika penutupan kerajaan Amerika Syarikat adalah ringkas dan krisis siling hutang diselesaikan dalam nama samaran masa, mengelakkan lalai dan kredit selepas penurunan penarafan, satu berlarutan masih bimbang yang boleh menolak USD turun dengan ketara dan angkat emas sehingga baru semua- naik masa ... inflasi.
Risiko inflasi Hadapan
Emas manfaat inflasi, yang telah lama digunakan untuk melindung nilai terhadap kenaikan harga. "Dalam jangka panjang, pembeli emas mahu melihat inflasi mula mengambil memegang," Adam Koos, presiden di Libertas Kumpulan Pengurusan Kekayaan, dinasihatkan MarketWatch.
Pembeli emas mungkin mempunyai hasrat mereka untuk inflasi yang diberikan lebih awal daripada kemudian. Teras kadar inflasi terus meningkat pada bulan Ogos kepada 1.2%. Dan itu semua terima kasih kepada rangsangan berterusan disediakan oleh Rizab Persekutuan melalui pembelian bon bulanan bernilai $ 85 bilion.
"The Fed telah menyatakan dengan jelas bahawa ekonomi adalah lemah, dan keran rangsangan akan dibuka sepenuh melahirkan," kata pengurus dana John Stephenson di Pelaburan Asset Management Inc Pertama menjelaskan kepada Bloomberg . "Ini bermakna mereka terus menyuntik lebih banyak ke dalam bekalan wang, dan itu adalah hujah yang yakin untuk emas."
Walaupun sedikit pengurangan untuk membeli bon bulanan Fed tidak akan berhenti emas dalam jangka masa panjang, kerana Rizab Persekutuan tidak akan mula mengeluarkan rangsangan keluar dari ekonomi sehingga mencapai inflasi 2% kepada 2.5% julat. "Kami telah mendapat beberapa masa sebelum itu berlaku," Koos dimaklumkan MarketWatch .
Komoditi Hadapan laporan Suruhanjaya Dagangan mencadangkan bahawa ini adalah pandangan konsensus di kalangan peniaga emas, sebagai "pertaruhan emas yakin lebih daripada dua kali ganda sejak mencapai enam tahun yang rendah pada bulan Jun," Bloombergmemetik data CFTC. Data terkini dari IG Pasaran menunjukkan 77% daripada pelanggan yang memegang emas menjangka harga untuk mendaki. Hyman, bagi pihaknya, meramalkan bahawa "kepala emas kepada $ 1,500 - $ 1575 akan datang".
Carta emas menunjukkan Hyman mungkin betul.
Pembentukan Kritikal
Selepas terendah berhampiran $ 1,180 auns pada akhir bulan Jun, emas menikmati bulan hairannya pukulan ke dua yang membawanya ke $ 1420 untuk keuntungan $ 240. Sejak melengkapkan retracement Fibbonachi 50% kepada $ 1,300 pada pertengahan bulan September, harga emas telah merancang pembentukan baji sangat kritikal lebih tinggi rendah dan naik yang lebih rendah, seperti yang ditunjukkan di dalam carta di bawah. (klik untuk besarkan)
carta emas 10-1-13 kecilSource: Barchart.com
Apabila turun naik harian melambatkan dan menenangkan ke bawah - dengan ketinggian yang lebih rendah dan lebih tinggi rendah tutup-in untuk membentuk baji - harga melantun seperti bola ping-pong antara dua dayung yang terus bergerak lebih dekat dan lebih dekat dengan satu sama lain. Apabila orang-orang pengayuh datang ke titik, sesuatu yang telah memberi, menembak satu cara harga atau lain-lain.
Apabila pucuk harga, ia biasanya bergerak ke arah kaki lebih baji, seperti harga menjejak trend lagi. Seperti yang dapat dilihat dalam baji biru, emas kembali semula kesemua empat uptrends biru kembali ke arah permulaan mereka. Jika harga mencapai awal trend dan jatuh melalui tahap sokongan itu, ia biasanya pecah ketara lagi ke bawah.
Tetapi dalam baji terbaru yang ditunjukkan dalam hijau, kaki lebih baji adalah di atas harga, menunjukkan bahawa harga yang perlu menjejaki trend yang kembali ke permulaan pada $ 1,425. Jika pelanggaran harga yang tahap rintangan, ia boleh memecahkan ketara lagi ke atas.
Sejak retracements telah purata dua minggu atau lebih, emas dapat mencari sendiri pada itu $ 1425 tahap rintangan pada pertengahan Oktober, tepat pada masanya untuk melihat apa yang berlaku dengan siling hutang.

0 Komen:

Kata-kata hikmah

PROF.DR HAMKA,

“PELUANG YANG BESAR ITU DATANG SECARA TIBA-TIBA.DATANG TIDAK MENENTU MASA.DATANG TIDAK MENENTU MASA.DATANG DISAAT KITA KESEMPITAN ATAU KESUSAHAN. NILAILAH PELUANG ITU DENGAN SECARA BIJAKSANA. REBUTLAH PELUANG YANG BESAR ITU, KERANA PELUANG YANG BESAR ITU BOLEH BERLALU DENGAN TIBA-TIBA. JANGAN JADIKAN SERIBU ALASAN UNTUK TIDAK MEREBUT PELUANG YANG BESAR ITU!”

T. Harv Eker
"Kenapa orang itu kaya? Kenapa orang itu miskin? Semuanya bersangkut paut dengan minda"

$ I'm Excellent Money Manager $
$ I Pay My Self First $
$ I Put My Money Into My Financial Freedom Fund Every Day $
$ My Money Work Hard For Me & Make More & More Money $
$ I Earn Enough Pasive Income To Pay My Desired Lifestyle $
$ I am Financial Free,I Work Because I Choose To,Not Because I Have To $
$ My Part Time Business is Managing & Investing My Money & Creating Passive Income Streams $
$ I Create My Life,I Create The Exact Amount Of My Financial Success $
$ I Play The Money Game to Win,My Intention Is TO Create Wealth & Abudance $
$ I Admire & Model Rich & Successful People $
$ I Belieave Money Is Important,Money Is Freedom & Money Makes Life More Enjoyable $
$ I Get Rich Doing What I Love $
$ I Deserve To Be Rich Because I Add Value To Other People's Lives $
$ I Am A Generous Giver & An Excellent Receiver $
$ I Am Truly Grateful For All The Money I Have Now
Lucrative Opportunities Always Come My Way $
$ My Capacity To Earn, Hold & Grow Money Expands Day By Day $

I Am Retire Rich & Retire Young NOW

  © Blogger templates Psi by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP