JURNAL JUTAWAN PELABURAN EMAS, PERAK , PELABURAN HARTANAH,ASB,TEKNIK KEBEBASAN KEWANGAN & TIPS
Pokli = Portfolio + Passive
Pencetus Evolusi Jutawan Emas & Perak di Malaysia
Mentor Kekayaan & Kejayaan

17 September 2017

Bagaimana nak cari Rezeki Yang Berkat

Assalamualaikum wbt.

terima kasih pembaca blog yang sudi singgah blog pokli....tujuan utama blog adalah untuk berkongsi ilmu dan memberi manafaat kepada semua pembaca2 yang mencari dan dahagakan ilmu yg bermanafaat...saya pun bila nak cari ilmu akan berkelana mencari guru dan sifu..invest sedikit masa dan tenaga.... kewangan.....serata dunia...nak cari ilmu yang baik dan boleh dimanafaatkan

pada 15 sept 2017 berkesempatan mencuba pengangkutan awam ETS di malaysia.....jadi viral & trend bagi orang2 pantai barat nak ke hujung utara tanah naik ets selama 4-5 jam je...jadi saya berkesempatan nak cuba pengankutan awam yg efektif ini berkunjung ke kedah...

ada member cakap sejuk naik ets ni..tapi den malas nak pakai baju sejuk sebab lemak tebal nak cover kesejukkan tu....hehhehehee

tujuan berkelana adalah mencari ILMU yang boleh dikongsi untuk tuan2 dan puan2
harap bersabar membaca dan amalkan ilmu yang akan di kongsi


apabila travel lebih kurang 6 jam dari seremban...saya pun sampai ke alor setar.......tujuan utama adalah ke kuala nerang utk ke majlis perkahwinan anak saudara isteri dan jumpa dengan ulama tersohor di kuala nerang iaitu pok su mid....atau nama glamer beliau Tok Wali Haji Hamid Bukit Tembaga Kuala Nerang
perjalanan selama 6 jam dalam ETS tak terasa sebab kita boleh jalan2 ke setiap gerabak....solat di surau...dan pergi toilet.......kalau lapar boleh rasa keenakan makanan tempatan di gerabak C....ada kantin...atau nama glamer....Bistro....hehehehe
kat kantin ada jual pelbagai jenis makanan dan minuman.....tapi harga standard dalam transport ni mahal skit sbb kena byr kos operasi dan gaji stafff.... hehehe mcm makan dalam kapal terbang...tapi sedapp...ada seorang agent pokli kata......brahim yg bekalkan makanan utk ETS
ok......citer pasal makanan....baru saya teringat.....bagaimana nak cari rezeki yang berkat dan mencukupi....ramai orang dikalangan kita yang bekerja siang malam membanting tulang mencari rezeki...tapi...tak pernah2 cukup...tak pernah2 berkat....mana pergi hilangnya rezeki yg mereka cari selama ini.....huhuhuhuhu....jadi saya pun pergi mencari seorang ulama di kuala nerang bertanya pasal ini dan meminta ilmu bagaimana untuk merasakan rezeki yang sentiasa dapat tu rezeki yg berkat dan cukup

ini adalah wajah tok wali hj hamid...antara orang yang banyak ilmu2 agama dan mmg terrer dgn kitab2 dan kalam Allah Al Quran...pada sapa yang nak ilmu boleh datang berjumpa beliau......banyak ilmu yg boleh di kutip apabila berjumpa dgn beliau......

pada lawatan pertama saya di kuala nerang awal tahun 2017 saya dapat banyak ilmu dan saya amalkan...insha allah...antara ilmu pok su bagi suruh istiqmah letak Allah di hadapan kita apabila menjalan2 apa2 urusniaga dalam perniagaan kita......kerana dalam banyak2 Qalam Allah.....ada 6,666 ayat......ada 25 huruf...semua huruf2 adalah bengkang bengkok....tapi ada satu huruf yang betul dan luruh adalah huruf Alif....sbb tu alif jadi nombor satu....letak kat depan2 sekali.......dalam ilmu2 ini....ambil alif sebagai Allah.......sebagai panduan kita meletakkan Allah dalam segala apa ilmu yg kita ada...contoh...kita simpan emas banyak2 kerana Allah....lepas ni....cukup haul....85gram ke atas...boleh kita keluarkan zakat daripada simpanan kita tu...begitu juga perbanyakkan sedekah untuk mendapat lebih banyak peluang peluang dalam pelaburan dan perniagaan yg kita buat...
kunjungan saya kali kedua.....pak su bagi ilmu bagaimana nak rasai rezeki yang kita dapat tu berkat....terus beliau suruh saya buka Quran dan baca ayat Al Isra' ayat 1


سُبْحَانَ الَّذِي أَسْرَىٰ بِعَبْدِهِ لَيْلًا مِنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ إِلَى الْمَسْجِدِ الْأَقْصَى الَّذِي بَارَكْنَا حَوْلَهُ لِنُرِيَهُ مِنْ آيَاتِنَا ۚ إِنَّهُ هُوَ السَّمِيعُ الْبَصِيرُ

Maha Suci Allah, yang telah memperjalankan hamba-Nya pada suatu malam dari Al Masjidil Haram ke Al Masjidil Aqsha yang telah Kami berkahi sekelilingnya agar Kami perlihatkan kepadanya sebagian dari tanda-tanda (kebesaran) Kami. Sesungguhnya Dia adalah Maha Mendengar lagi Maha Mengetahui.

wow....dapat ayat ini saya pun kena kaji hadam...cari ustaz dan guru utk tafsifkan maksud....tersirat dan tersurat...tapi apa yg saya perasan...key word.....masjid Al Aqsa...antara destinasi yang saya akan pergi selepas ini....insha Allah jika diizinNya saya nak berkelana ke bumi palastin....nak belajar ilmu2 di sana....masjid al aqsa yang menjadi kiblat pertama orang ISLAM......


tapi apa kaitan dengan rezeki yang berkat........tapi saya nampak dalam 1 malam....rasulullah apabila di israk & mikraj memulakan perjalanan jauh dalam 1 malam....masa pendek.....tapi sampai......berkah....ajaib....wowowoo...dgn IzinNya semua boleh berlaku...poksu mid ada sebut pada duit DINAR...1000...pastu 1 dinar........wowowowo.......insha allah saya akan terjemahkan dan amalkan ....dalam ni ada cerita pasal Solat..... nak rezeki berkat kena Solat....jgn tinggalkan solat.....


nak best lagi....solat awal waktu......nak best lagi berjemaah dan dapat pahala 27..........ya allah...semoga ilmu ini saya dan anda amalkan........insha Allah apabila anda cukup solat 5 waktu.....awal waktu.......kita akan rasa ajaibnya rezeki itu berkat......walaupun sikit....walaupun 1 dinar...tapi mencukupi...
wallahua' lam

semoga mendapat ilmu bermanafaat
ada kesempatan lagi saya akan kongsi ilmu lain
antaranya bagaiman nak kusyuk dalam solat......


0 Komen:

There was an error in this gadget

Kata-kata hikmah

PROF.DR HAMKA,

“PELUANG YANG BESAR ITU DATANG SECARA TIBA-TIBA.DATANG TIDAK MENENTU MASA.DATANG TIDAK MENENTU MASA.DATANG DISAAT KITA KESEMPITAN ATAU KESUSAHAN. NILAILAH PELUANG ITU DENGAN SECARA BIJAKSANA. REBUTLAH PELUANG YANG BESAR ITU, KERANA PELUANG YANG BESAR ITU BOLEH BERLALU DENGAN TIBA-TIBA. JANGAN JADIKAN SERIBU ALASAN UNTUK TIDAK MEREBUT PELUANG YANG BESAR ITU!”

T. Harv Eker
"Kenapa orang itu kaya? Kenapa orang itu miskin? Semuanya bersangkut paut dengan minda"

$ I'm Excellent Money Manager $
$ I Pay My Self First $
$ I Put My Money Into My Financial Freedom Fund Every Day $
$ My Money Work Hard For Me & Make More & More Money $
$ I Earn Enough Pasive Income To Pay My Desired Lifestyle $
$ I am Financial Free,I Work Because I Choose To,Not Because I Have To $
$ My Part Time Business is Managing & Investing My Money & Creating Passive Income Streams $
$ I Create My Life,I Create The Exact Amount Of My Financial Success $
$ I Play The Money Game to Win,My Intention Is TO Create Wealth & Abudance $
$ I Admire & Model Rich & Successful People $
$ I Belieave Money Is Important,Money Is Freedom & Money Makes Life More Enjoyable $
$ I Get Rich Doing What I Love $
$ I Deserve To Be Rich Because I Add Value To Other People's Lives $
$ I Am A Generous Giver & An Excellent Receiver $
$ I Am Truly Grateful For All The Money I Have Now
Lucrative Opportunities Always Come My Way $
$ My Capacity To Earn, Hold & Grow Money Expands Day By Day $

I Am Retire Rich & Retire Young NOW

  © Blogger templates Psi by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP