JURNAL JUTAWAN PELABURAN EMAS, PERAK , PELABURAN HARTANAH,ASB,TEKNIK KEBEBASAN KEWANGAN & TIPS
Pokli = Portfolio + Passive
Pencetus Evolusi Jutawan Emas & Perak di Malaysia
Mentor Kekayaan & Kejayaan

21 May 2010

Masalah Kebocoran Wang

Salam,

Apa khabar? sihat? seronok tengok harga emas turun naik.....hehehehhee....sapa yang main emas dia tahu la bagaimana rasanya seronok dan happy apabila emas yang kita beli naik harga.........emas tu tak naik harga tapi NILAI untuk mendapatkan emas tu tinggi...ini adalah disebabkan Sistem Mata Wang yang semakin gagal.......tahun lepas utk mendapatkan 1 gram emas kena bayar RM105.....tapi kenapa harini untuk mendapatkan 1 gram kena bayar lebih? tu la INFLASI......dulu nak beli nasi lemak RM1 bleh dapat....sekarang nasi lepas RM1??? macam tak logik.....paling murah pun boleh dapat RM2........yang RM1 tu dapat yang basic je....ikan bilis 2-3 ekor + nasi sedikit....hehehehhe......

Ok......pasal tajuk di atas.......Masalah Kebocoran Wang!....anda mengalami tak masalah Kebocoran Wang......wang yang anda dapat banyak tapi abis.........mengalir laju macam air....ada RM50 sekali pergi pasar pun tak sempat beli apa pun dah abis....apsal sekejap sangat??? pokli kalau pergi pasar......RM100-RM150 tu perkara biasa......baru dapat ayam ......ikan......daging.....dan sayur......tu tak masuk beli Ketam....Udang....sure lagi banyak la kos dia....uhuhuhuuhuh

Untuk mengelakkan kebocoran wang ini langkah - langkah adalah

simpan dalam pelaburan yang susah nak cairkan....contoh hartanah.....emas........contohnya anda dapat Bonus dari syarikat....duit terpijak....komisen.....duit wang ehsan....dan lain lain sumber wang anda......Force Saving dalam Emas.....beli emas public Gold dan simpan......lepas 3-4 tahun baru jual...kalau tak nak jual pun pajak......nasihat Pokli....Emas ni jangan Jual......SIMPAN...kalau nak pakai Duit.....pergi la gadai.....kalau kita jual harta kita.....dapat cash....duit tu akan BOCOR.....akan mengalir menjadi Sport Rim Baru.....Handphone baru......Kereta Baru.....Tv LCD 42" Full HD baru.....kekekkeekke macam2 la boleh buat dengan duit ni....pergi je Seng Heng.....nak perabis RM10......dalam masa 1/2 jam abis......
cuba anda beli emas........Percintaan dengan Emas tu sendiri menyebabkan kita sayang nak jual........lagi-lagi kalau tanya isteri.....Ok tak abang jual emas nih......tobat para isteri tak bagi punya....."abang......jangan la jual emas nih.....sayanggggg laaaa" dulu abang beli hasil titik peluh berniaga pasar malam dan dalam sekelip mata kalau jual abis la MODAL kita tu.....simpan la atau pergi Gadai di Agro Bank......

Masalah Sistem Kewangan berasaskan Wang Fiat....wang kertas akan musnah....percayalah cakap pokli ni.......Sistem Kapitalis akan Jatuh dan musnah........ramai orang-orang Israel & Yahudi mengumpul emas ni kerana bagi mereka Emas la wang yang tidak akan gagal............US print 1.3 Trillion sekejap je lepas Obama menjadi Presiden Amerika....wal hal kerajaan China nak Kumpul USD 1.3 Trillion ambil masa 15 tahun selepas kejatuhan Komunis di China......ekonomi mereka nak berkembang mengambil masa berbelas tahun tapi US dalam masa 1 hari boleh hasil kan bertrillion dengan hanya Print duit tu....

So.....kalau anda nak tahu lebih lanjut bacalah buku-buku tentang Ekonomi dan Emas.......banyak lagi ilmu yang perlu di isi di dada.......banyak ilmu.....makin BIJAK emas......hehehehe


okla....Ingat Emas Ingat Pokli

0 Komen:

Share It

Kata-kata hikmah

PROF.DR HAMKA,

“PELUANG YANG BESAR ITU DATANG SECARA TIBA-TIBA.DATANG TIDAK MENENTU MASA.DATANG TIDAK MENENTU MASA.DATANG DISAAT KITA KESEMPITAN ATAU KESUSAHAN. NILAILAH PELUANG ITU DENGAN SECARA BIJAKSANA. REBUTLAH PELUANG YANG BESAR ITU, KERANA PELUANG YANG BESAR ITU BOLEH BERLALU DENGAN TIBA-TIBA. JANGAN JADIKAN SERIBU ALASAN UNTUK TIDAK MEREBUT PELUANG YANG BESAR ITU!”

T. Harv Eker
"Kenapa orang itu kaya? Kenapa orang itu miskin? Semuanya bersangkut paut dengan minda"

$ I'm Excellent Money Manager $
$ I Pay My Self First $
$ I Put My Money Into My Financial Freedom Fund Every Day $
$ My Money Work Hard For Me & Make More & More Money $
$ I Earn Enough Pasive Income To Pay My Desired Lifestyle $
$ I am Financial Free,I Work Because I Choose To,Not Because I Have To $
$ My Part Time Business is Managing & Investing My Money & Creating Passive Income Streams $
$ I Create My Life,I Create The Exact Amount Of My Financial Success $
$ I Play The Money Game to Win,My Intention Is TO Create Wealth & Abudance $
$ I Admire & Model Rich & Successful People $
$ I Belieave Money Is Important,Money Is Freedom & Money Makes Life More Enjoyable $
$ I Get Rich Doing What I Love $
$ I Deserve To Be Rich Because I Add Value To Other People's Lives $
$ I Am A Generous Giver & An Excellent Receiver $
$ I Am Truly Grateful For All The Money I Have Now
Lucrative Opportunities Always Come My Way $
$ My Capacity To Earn, Hold & Grow Money Expands Day By Day $

I Am Retire Rich & Retire Young NOW

  © Blogger templates Psi by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP